Til Daglig Andagt
23. Jan: Renselses Her Og Nu

Jesu Kristi, Guds Søns, Blod Renser Mig Konstant Fra Al Synd.
Af Derek Prince

Mit personlige vidnesbyrd baseret på ovenstående udsagn ville være: "Mens jeg vandrer i lyset, renser Jesu blod mig nu og til stadighed fra al synd." Jeg siger, at det "renser mig nu", fordi det gør det til et her og nu-udsagn, ikke bare en vag generalisering. Det er for mig her og nu, men det er også vedvarende - uendeligt ind i fremtiden, mens jeg fortsætter med at gå i lyset.

Swahili-sproget i Østafrika har en særlig spænding til at beskrive ting, der er fuldstændige og permanente. I den velkendte sang, "Jesu blod renser os fra al synd", synger de: "Jesu blod renser os fuldstændigt." Disse tekster har holdt sig til mig, fordi de siger det så perfekt. Så overvej denne bekendelse i lyset af noget, der er kontinuerligt og fuldstændigt.

Der er en smuk kommentar til denne sandhed i Salme 51, som er den store angrende salme, som David skrev, efter at han blev dømt for sine synder som utroskab og mord. Det er en af de smukkeste salmer - en salme, som vi alle gør klogt i at læse fra tid til anden, hvilket gør den til vores egen bøn. Jeg tror på at gøre salmerne til mine bønner; Jeg læser dem ikke bare, men jeg læser dem som mine bønner.

"Rens mig med ysop, så bliver jeg ren; vask mig,
så bliver jeg hvidere end sne" (Salme 51:7).

Du vil bemærke, at David introducerer ysop. Implikationen er, at ysop er den virkelighed, der bringer blodet derhen, hvor jeg er. Det er en smuk, profetisk forsmag på at blive renset med Jesu blod.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere, at Jesu blod renser mig nu og til stadighed fra al synd. Jesu Kristi, Guds Søns, blod renser mig konstant fra al synd. Amen.


24 Jan: